1. Jag behöver mina varor snabbt. Hur gör jag?

Välj varor "I lager" för snabbast leverans (1-3 vardagar)

Gällande varor ej i lager: När du lägger ordern så skickar du med ett meddelande där du säger vilket senaste datum du behöver dina varor. Vi gör allt vi kan för att dina varor ska hinna fram innan önskat datum. Alternativt meddelar vi dig vad som är möjligt eller inte. Vi kan även rekommendera liknande varor som har snabbare leverans.

2. Hur gör jag om jag vill att ni tar med er varorna till ett visst lajv?

De lajv vi medverkar på har ett eget fraktalternativ i kassan. Ex. Gripheim på Domen över Hjorvard, etc.

3. Tunikan jag beställt är för liten och jag vill byta till en större storlek.

Kontakta oss via mail eller telefon så får du information om hur du ska gå tillväga.
Returfrakten står du som kund för. Läs mer om köpvillkor och ångerrätt här.

4. Jag är inte nöjd med varan/den var inte som jag tänkt mig och vill skicka tillbaka den.

Kontakta oss via mail eller telefon så får du information om hur du ska gå tillväga.
Returfrakten står vi som företag för
om varan är defekt. Vid ångrat köp står du som kund för returfrakten.
Tänk på att du inte kan returnera/ångra köp på varor som du använt/tvättat/byggt om. Läs mer om köpvillkor och ångerrätt här.

5. Jag har fått betalningsinformationen. Är det banköverföring eller bankgiro?

Det är ett bankgironummer för nationella kunder och banköverföring för internationella kunder.



6. Hur lång är leveranstiden på beställningsvaror?

Från det att varan är betald (via Payson, bankgiro, Swish eller Paypal) -

Till oss från leverantör ca 1-2 veckor på de flesta varor. Vissa produkter kan ha en längre leveranstid. 

Se cirka leveranstider under varje produkt.

Efter vi mottagit varorna är leveranstiden från oss ca 1-3 vardagar.

7. Vilka betalningsmetoder kan man använda hos er på marknader eller i butik?

Vi kan ta emot betalningar via Zettle (kort), kontant och via Swish.

8. Jag hittar inte det jag söker, kan ni hjälpa?

Hittar du inte det du söker kan du lätt få hjälp via Facebook messenger, Google chat eller mail.

Vi har många leverantörer världen över och det är inte mycket som är omöjligt.

9. Vad betyder RFB? Det står så på både vapen och kläder?

RFB står för Ready For Battle och är ett lågprismärke från Epic Armory.

10. Ni har inte varan i lager och jag vill gärna prova i butiken innan jag bestämmer mig. Hur gör jag?

Vi kan alltid ta in varor vi inte har i lager för att du ska se eller prova dem i vår butik. Meddela i god tid innan ditt besök så försöker vi tillgodose dina önskemål.

11. Jag har inte fått någon bekräftelse på min order. Vad händer?

Vanligaste problemet är att våra mail hamnar i ditt skräppostfilter. Se över skräpposten och markera vår mail som trovärdig avsändare.

I annat fall har du angett en felaktig mailadress. Kontakta oss på mail, via facebook messenger eller Google chat så hjälper vi dig lösa det.